navision logo Ny flad
+45 93 50 87 00
info@nav-vision.dk
Facebook
LinkedIn
  • Om os
    • Vores historie
    • Vores nøgletal
    • Vores ledelse
    • Vores team
    • Vores ledige jobs
    • Vores kompetencer
    • Vores metode
    • Vores samarbejdspartnere
    • Vores forretningsbetingelser
  • Nyheder
  • Dynamics NAV / Business Central
    • Om Microsoft Dynamics NAV
    • Om Business Central
    • Opgradering
    • Konvertering fra andet ERP-system
  • Microsoft Power Platform
    • Power BI
    • Power Flows
    • Power Apps
  • Tillægsmoduler
    • Bank & Betaling
      • Bank integration
      • Bankkontoafstemning
      • Betalingsopkrævning
      • Kreditforsikring
    • Workflow & EDI
      • e-Documents – OIOUBL/XML
      • EDI – Elektronisk fakturering
      • Fakturascanning & Workflow
      • Udlæg & Rejseafregninger
    • Løn & HR
      • Tidsregistrering
      • Lønsystem
      • Personale & HR
    • CRM & Mobile løsninger
      • Erhvervsdata integration
      • CRM-integration
      • Mobil sælgerløsning & Apps
      • Mobil serviceløsning
    • Logistik & Fragt
      • Fragt & Forsendelser
      • Trådløs scannerløsning (WMS)
    • Produktion
      • Tidsregistrering
      • JobManager
      • ShopFloor (SFL)
      • Make To Order (MTO)
      • ItemPlanning (ITP)
      • CADconnect (CCN)
      • NETRONIC Visual Scheduler
      • ROB-EX Gantt finplanlægning
    • eBusiness
      • Mobile Apps
      • Webportal
      • Webshop
    • Budget & Rapportering
      • Jet Global
      • Microsoft Power BI
      • Document Output (PDF)
  • Hosting & Cloud
  • Kontakt os
    • Vores kontorer
    • Vores team
    • Vores kundesupport
  • Support

Dynamics 365 Business Central

Dynamics NAV hedder nu Dynamics 365 Business Central

Få den samme omfattende funktionalitet som i Dynamics NAV med den fulde fleksibilitet til at implementere i skyen eller det lokale miljø med Business Central, der er en omfattende løsning til virksomhedsadministration, som er udviklet til mindre og mellemstore virksomheder.

Microsoft’s nye Dynamics NAV cloud løsning hedder nu Dynamics 365 Business Central.

Løsningen blev frigivet i 14 lande den 2. april 2018 – herunder i Danmark.

Der er tale om en fuld Microsoft Dynamics NAV løsning på Microsoft’s egen Azure platform, og med mulighed for at tilgå løsningen som én af følgende brugertyper:

  • Essentials bruger = DKK 440,54 pr. bruger pr. måned
  • Premium bruger = DKK 629,34 pr. bruger pr. måned
  • Team member = DKK 50,35 pr. bruger pr. måned

Essentials indeholder alt standard funktionalitet med undtagelse af Service og Produktionsstyring som kræver opgradering til Premium brugere. Team member er at sammenligne med de tidligere Limited users med læserettigheder og begrænsede skriverettigheder.

Af nye spændende muligheder i Dynamics 365 Business Central kan bl.a. nævnes:

  • Helt ny brugergrænseflade og mulighed for personalisering
  • Hjælp til dataklassificering i forhold GDRP Persondataforordning
  • Nye funktioner til bl.a. kontering direkte på medarbejdere i finanskladde, Skat i pengestrømsanalyser mv.
  • Cortana intelligence til pengestrømsanalyser, forecasts mv.
  • Anvendelse af Extensions og App source til håndtering af både egne systemtilpasninger og køb af 3. parts moduler

Microsoft frigiver fortsat opdateringer og nyt funktionalitet til den nuværende Dynamics NAV2018 version, men vi formoder dog pt. at dette bliver den sidste version der bærer navnet “Dynamics NAV”. Man vil stadig kunne vælge at afvikle sin løsning i skyen (cloud) eller på egne servere (onpremise), men vi forventer at begge versioner i fremtiden vil bære navnet “Dynamics 365 Business Central” som enten Cloud eller OnPremise version.

Har man en eksisterende Microsoft Dynamics NAV løsning på sine egne servere eller hos en hosting partner, er der således ingen grund til at være bekymret. Denne løsning kan fortsætte og herunder også opgraderes til nye versioner med det nye navn Dynamics 365 Business Central selv om man vælger at blive på dette miljø. Microsoft har allerede annonceret en model for overgang fra egen licens til en lejelicens i en endnu ikke fast defineret periode hvis man som eksisterende kunde skulle ønske dette.

Dynamics 365 Business Central bliver således på sigt den nye Microsoft Dynamics NAV løsning med alt hvad det indebærer af spændende integrationsmuligheder til Microsoft’s øvrige produkter og ikke mindst anvendelsen af extensions og app teknologier der gør opgraderinger langt lettere fremadrettet.

Alt i alt en rigtig spændende og perspektivrig fremtid for både eksisterende og nye Microsoft Dynamics NAV  kunder.

NAV-Vision er naturligvis også allerede nu klar til at tage en snak om mulighederne og fremtiden i forhold til Dynamics 365 Business Central.

Læs mere om løsningen og få adgang til en prøveversion når den frigives på dette link – Microsoft Business Central overview

Kim Hvilsted

Kim Hvilsted

Markedsdirektør
+45 41308705
kdh@nav-vision.dk

Ønskes yderligere information

Kontakt Kim Hvilsted eller send os en besked for en helt uforpligtende dialog om løsningen i relation til netop din virksomheds ønsker og behov.


    Kontaktinfo

    NAV-Vision ApS
    Visionsvej 51 - 3. sal
    DK-9000 Aalborg

    NAV-Vision ApS
    Toldboden 3 - 1.D. nr. 16
    DK-8800 Viborg

    CVR-nr. 34 88 50 95

    +45 9350 8700
    info@nav-vision.dk

    © 2021 All rights reserved.

    Kort om NAV-Vision

    NAV-Vision har mange års erfaring med Microsoft Dynamics NAV, Business Central og Power BI løsninger til bl.a. følgende industrier:

    - Handelsvirksomheder
    - Servicevirksomheder
    - Produktionsvirksomheder

    Søger du en kompetent og dedikeret Navision og Power BI partner er du altid velkommen til at kontakte os for en uforpligtende dialog om et fremtidigt samarbejde.

    Kundesupport

    NAV-Vision kundesupport åbningstider:

    Mandag – Torsdag: 8.00 – 16.00
    Fredag: 8.00 – 15.30

    +45 9350 8700
    support@nav-vision.dk
    NAV-Vision's kundesupport tilbyder online assistance ved brug af TeamViewer.

    Start en TeamViewer session og lad en NAV-Vision kundekonsulent koble sig direkte på din arbejdsplads for hurtig og effektiv assistance.

    Cookies

    Websitet anvender cookies til at huske dine indstillinger og statistik. Denne information deles med tredjepart. Læs mere