EDI - ELEKTRONISK DATAUDVEKSLING

Optimér dine forretningsgange med EDI-baseret dataudveksling med dine samarbejdspartnere

EDI

Elektronisk dataudveksling - EDIFACT mv.

EDI  – Electronic Data Interchange – anvendes til elektronisk udveksling af data og forretningsdokumenter med virksomhedens samarbejdspartnere.

Der er typisk tale om følgende dokumenter:

  • Ordre
  • Faktura
  • Kreditnota
  • Følgeseddel

 

Der kan dog også være tale om en række andre forretningsdokumenter, som det giver forretningsmæssig værdi at udveksle elektronisk med sine samarbejdspartnere.

Der findes en lang række EDI-standarder for dokumenttyper og formater, som alle har forskellig udbredelse afhængig af både branche og geografi.

Nogle af de mest almindelige formater er dog EDIFACT, X12, Tradacoms, XML, PEPPOL og NemHandel.

NAV-Vision har stor erfaring og ekspertise med implementering og support af forskellige EDI-løsninger til Microsoft Dynamics NAV og Business Central.

Valget af EDI-løsning afhænger i høj grad af den konkrete situation i relation til både en allerede eksisterende EDI-platform der, ønsker udbygget eller etablering af en ny EDI-platform med nogle konkrete behov, der skal imødekommes i forhold til de samarbejdspartnere, man skal udveksle elektroniske dokumenter med.

Hos NAV-Vision har vi således erfaring med support og implementering af EDI-løsninger til Microsoft Dynamics NAV og Business Central fra bl.a. følgende partnere:

 

Læs mere om disse løsninger på ovenstående links eller tag fat i os for en snak, om dine konkrete ønsker og behov for EDI med dine samarbejdspartnere

Hvorfor vælge EDI ?

Effektiviser dokumentudvekslingen

EDI giver en hurtig, pålidelig og effektiv automatisk udveksling af forretningsdokumenter, og du slipper for de manuelle processer.

Fast definerede EDI-formater

Med anvendelsen af fast definerede EDI-formater elimineres mulighederne, for datafejl hos både afsender og modtager.

Mød krav fra dine samarbejdspartnere

Mange samarbejdspartnere stiller krav om elektronisk dataudveksling i det daglige samarbejde med henblik på optimering af processerne.

Ønskes yderligere information

Kontakt Kim Hvilsted eller send os en besked for en helt uforpligtende dialog om løsningen i relation til netop din virksomheds ønsker og behov.